Både företag och privatpersoner är välkomna att handla hos oss.
OBS! Alla priser i butiken är angivna inklusive moms.
.
Hur du handlar;
Du kan handla som gäst. Vill du öppna konto gör du det i samband med beställning i kassan.
.
 Olika betalningsalternativ;
I kassan väljer du hur du tänker betala din order:

 

1)  Företagskunder, faktura 30 dagar.

2)  Banköverföring, kortbetalning, eller faktura via Klarna Payments. Väljer du faktura görs en kreditkontroll.


 Fraktkostnad;

Om leverans sker i Sverige gäller fraktfritt vid order över 700 kr ex.moms (875 kr ink.moms), annars fast frakt 69 kr ex.moms (86 kr ink.moms). Om leverans sker utom Sverige, vg kontakta oss för fraktuppgift. För Finland gäller andra villkor.
Leveranstid;
Produkter i lager skickas inom 24 timmar.
Produkter ej i lager skickas normalt inom två veckor. Vi kontaktar dig snarast ifall något är restat.
Leveranssätt;
Som standard skickas beställningen till ditt närmaste Postnord.
Du får sms-avisering när paketet finns för avhämtning och du hämtar det själv när du har tid. Vid skrymmande paket dvs.kolli tyngre än 20kg och/eller kollit är längre än 150cm, skickar vi som gods med sms-avisering där du själv kommer överens med fraktbolaget om leveransdag eller att du själv hämtar hos närmaste DHL-terminal.
Önskar du företagspaket (ej för privatpersoner), dvs. att leverans sker till företaget så ange detta under info i kassan – men då måste det finnas folk under dagtid som kan ta emot paketet. Om leveransförsöket misslyckas fakturera DHL en avgift vilken vi fakturerar kunden.
 
Reklamation;
Reklamationsrätten är för företagskund enligt köplagen och för privatkund enligt konsumentköplagen. För att en reklamation skall godkännas ska felet ha funnits vid leveransen och ej uppkommit till följd av oaktsamhet eller oförsiktigt användande. Om kund vill reklamera varan ska denne maila till info@skvissen.se och ange sitt namn, ordernummer och beskriva vad som är fel med varan. Efter att Skvissen snarast har behandlat ärendet och godkänt reklamationen kan kund skicka den reklamerade varan tillbaka till Fönsterputsbolaget Sverige AB, Ringugnsgatan 10 B Limhamn, Sverige. Samtliga fraktkostnader förenade med en reklamation, vare sig det är fraktkostnad tillbaka till Fönsterputsbolaget och fraktkostnad av ny vara/reparerad vara tillbaka till Kunden, står Fönsterputsbolaget Sverige AB.
 
Utebliven vara;
Om Kund, efter mottagandet av sin försändelse, finner att någon vara saknas som Kund beställt, ska Kund snarast meddela detta till info@fonsterputsbolaget.se. Fönsterputsbolaget Sverige AB åtar sig då att snarast och på egen kostnad, skicka den uteblivna varan till Kunden i efterhand.

Ångerrätt;
Vid köp av varor på den här webbplatsen (www.fonsterputsbolaget.se) gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att Kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela detta inom 14 dagar från det att Kunden eller Kundens ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen).
 
Om Kunden vill ångra ett köp som gjorts via den här webbplatsen (www.fonsterputsbolaget.se) ska Kunden, innan ångerfristen löpt ut, skicka ett e-mail till info@fonsterputsbolaget.se.se där Kunden tydligt anger att denne ångrar hela eller delar av köpet med angivande av sitt namn och ordernummer. Kunden får direkt ett bekräftelsemail och därefter kan Kunden skicka de varor Kunden ångrat till Fönsterputsbolaget Sverige AB, Ringugnsgatan 10 B, 216 16 Limhamn, Sverige.

Säljaren betalar snarast tillbaka beloppet, dock senast inom 14 dagar från och med det datum Kundens meddelande om utövande av ångerrätten mottogs. Säljaren får dock vänta med återbetalningen tills Säljaren tagit emot varan eller Kunden har visat att varan har sänts tillbaka, t.ex. genom ett inlämningskvitto. Återbetalningen kommer att ske till Kunden via det betalningsalternativ som Kunden valde, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning.

När Kunden ångrar sitt köp betalas det belopp som Kunden betalat för varan tillbaka till Kunden, inklusive leveranskostnader. Vid retur av del av order återbetalas leveranskostnaden inte.

Vid utövande av ångerrätten betalar Kunden returfrakten, om inte annat anges. Kunden ansvarar för varans skick efter det att Kunden har mottagit varan, samt under returfrakten. Kundens ansvar upphör när Fönsterputsbolaget Sverige AB har mottagit returen. Kunden ska spara inlämningskvitto på returen. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätt lämnades till Fönsterputsbolaget Sverige AB. Varan ska skickas väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.

 
Information om GDPR hittar du HÄR
– – –
Domänen www.fonsterputsbolaget.se ägs och drivs av:
Fönsterputsbolaget Sverige AB
Ringugnsgatan 10 A
216 16 Limhamn
Bankgiro nr: 196-9856
Org.nr: 559159-9237